De SDG's verankeren in de bedrijfsvoering is een strategische keuze. Het helpt ons als bedrijf in ons bestaansrecht (onze missie) en het is een driver voor innovatie en groei.
De Sustainable Development Goals (SDG's), ook wel bekend als de duurzame ontwikkelingsdoelen, zijn een reeks van 17 doelen opgesteld door de Verenigde Naties met als doel een betere en duurzamere toekomst voor iedereen te creëren. Zij vloeiden voort uit de Agenda 2030 voor duurzame ontwikkeling, waar de gekende 3 p's van duurzame ontwikkeling, namelijk People (sociale aspecten), Planet (bescherming van de planeet) en Prosperity (economische groei) met twee dimensies uitgebreid werden, namelijk Peace (vrede) en Partnerships (samenwerking)
Het idee achter de SDG's is om tegen 2030 vooruitgang te boeken op al deze gebieden, met de betrokkenheid van overheden, bedrijven, en burgers wereldwijd. De SDG's zijn onderling afhankelijk: succes in één doel kan bijdragen aan de vooruitgang van andere doelen.
Samenwerken en partnerschappen zijn de sleutels tot succes
In totaal zijn er 17 SDG's met 169 subdoelstellingen. Vanhout heeft besloten om zich te richten op een selectie van 10 SDG’s die nauw aansluiten bij onze bedrijfswaarden en waar we de meeste impact kunnen maken. Deze SDG's zijn leidend en vormen de kern van onze duurzaamheidsstrategie.
Door gerichte acties voorop te stellen voor iedere afdeling, verankeren we de SDG's in onze bedrijfsvoering en bouwen we een sterke duurzaamheidscultuur uit.
Deze visie willen we uitdragen naar de hele groep én onze klanten.